Fantastisk Body scrub

Superenkel att göra
 
- Olja, valfri (Jag använde lika delar Kokosolja, sesamolja, ricinolja)
- Socker
- Honung, Eko
- Kärnorna från 2 kiwi
- Eterisk olja, valfri (Jag använde pepparmynta), några droppar
 
Eftersom jag själv föredrar en svalkande body scrub (Pitta-person) så valde jag att använda mig av dessa produkter, jag föredrar även ekologiska råvaror. Jag vet inte exakta måtten jag tog, men eftersom man tar en liten bit/sked i taget så räcker den ganska länge, man bör ju inte skrubba sig oftare än en gång i veckan. Så gör en liten om du vill variera dig.
 
Gör så här:
- Ta lagom mängd olja och lagom mängd honung (ex. 1 dl olja 1-2 msk honung)
- Häll i dina rengjorda kiwifrön (jag kärnade ur kiwisarna och rengjorde dem i en liten metallsil så köttet som fanns kvar gick genom silen.)
- Droppa i lagom mängd eterisk olja, det räcker med några få droppar. Ta inte för mycket!
- Häll på socker tills det är trögt att röra om men allt socker är oljigt.
 
Konsistensen är nu oljig men fast.
 
Scrubben blir Fantastisk. Luktar en blandning mellan kola och pepparmynta. Man får underbar hud efter duschen, och blir näst intill beroende. Underbar efter träning eller annan upphettning.

Enjoy!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0