Nyttigare (men ack så god!) kolakaka

Jag har äntligen experimenterat fram ett recept som jag verkligen gillar på kolakaka, utan vetemjöl och vitt socker, som jag gärna delar med er.
 
Klicka för större bilder
 
 
 
Gör så här:

125g smör (för laktosfritt; byt ut smör till ghi alt. annat lektosfritt fett)

2 dl mandelmjöl

1 dl majsmjöl

1 dl Agavsirap

2 tsk vaniljpulver (rent vaniljpulver, inte vaniljsocker)

3 tsk hampaprotein (kan väljas bort)

¾ tsk bikarbonat

(toppade även med lite kokos bara för att jag tycker att det är så gott, men det kan väljas bort)

 

Vispa alla ingredienser till en krämigt smet. Häll i smörad form, gärna med avtagbara kanter. Grädda mitt i ugnen ca 15-20 min, 175 grader. Låt svalna, ät och njut!

 Kan verka oklar när tiden gått, men låt den svalna så den "sätter" sig.

Välj det tillbehöret som du vill till. Jag åt och grädde och granatäpple, det var toppen!

Hoppas det smakar!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0