Damm-behandlingar

Huden är ett absorberande organ. Många lägre stående djur, som amfibier, använder huden till andningen. Detta stämmer i mindre grad även för människan. Under högt tryck kan huden absorbera syre. Huden har en förmåga att absorbera många medel, farmaceutiska och sådana som tillverkas av växter. Om huden lokalt utsätts för värme kan den absorberande förmågan öka.

Adrenaldam är en mycket vilsam och avstressande behandling som ger en djup avslappning och som ofta görs bland annat för att minska stresshormonerna som utsöndras via binjurarna. En damm av deg byggs upp på ryggen, runt njurar och binjurar, och fylls med varma oljor och örter i. När huden blir varm så absorberar den örterna och hjälper kroppen att balansera hormonerna. Bra t.ex. när du vill minska stressen i kroppen, vill hitta ditt eget lugn, behöver återhämtning eller önskar en bättre sömn. Lindrar menopaus-symptom.
En behandling tar ca 60-90 minuter

Thyreodam är en behandling som är avslappnande och balanserande för sköldkörtelns funktioner. En damm kring sköldkörteln byggs upp som jag sedan häller varm olja och utvalda ayurvediska örter i. Den här behandlingen återställer kroppsenergimekanismer och kan hjälpa sköldkörteln att reglera sig själv. Känner du dig trög eller slö då gör den här behandlingen underverk. OBS! Denna behandling rekommenderas inte för den som redan medicineras för sköldkörtelproblem. Ca 60-90 min

 

Urovasti är en mycket lugn och avslappnande behandling för hjärta och lungor. En damm över hjärtområdet byggs upp som jag sedan häller varm olja och utvalda ayurvediska örter i. Behandlingen fungerar även utrensande för lungor och luftvägar. Ca 60-90 min

 

Abdominaldam och Stomach damm är avslappnande och balanserande för tarmens och magens funktioner. En damm på magen byggs upp som jag sedan häller varm olja och utvalda ayurvediska örter i. Ca 60-90 min

 

Joint damm är en behandling som används direkt på en led som smärtar. En damm på aktuell led byggs upp och sedan hälls olja och speciellt utvalda örter där i. Ca 60-90 min


Bladder damm
är en behandling som är avslappnande och välgörande för uringblåsans fuktioner. En damm kring urinblåsan byggs upp som jag sedan häller varm olja och utvalda örter i. Ca 60-90 min


Pris: 60-90 min 650Kr
Trackback
RSS 2.0